Notícies 29 d'octubre 2026

El CAdIC, present a la presentació de Fem via! El repte de les infraestructures catalanes, el quart llibre monogràfic de VIA Empresa.

Infraestructures i competitivitat: és moment de fer via

Quines infraestructures necessita Catalunya per continuar creixent i ser competitiva? Aquesta és una de les qüestions que ha centrat la presentació de Fem via! El repte de les infraestructures catalanes, el quart llibre monogràfic de VIA Empresa, que s’ha presentat al Port de Barcelona amb la participació de representants del món empresarial, econòmic i de les infraestructures.

El Consell Assessor d’Infraestructures de Catalunya (CAdIC) ha estat convidat a l’acte, amb l’assistència de Juan Manuel Manrique, president del Consell, i Francisco Gutiérrez, president d’honor del CAdIC, que també ha participat en el llibre.

La trobada ha posat sobre la taula una realitat que condiciona el futur econòmic del país: el dèficit d’inversió, les dificultats per executar els projectes previstos i la necessitat d’avançar en infraestructures estratègiques com Rodalies, el Corredor Mediterrani i les connexions viàries.

El debat també ha evidenciat la importància de tenir una visió de país a llarg termini, arribar a consensos i convertir els projectes en realitats. Perquè les infraestructures no són una finalitat en si mateixes, sinó una eina essencial per impulsar l’activitat econòmica, afavorir el creixement de les empreses i millorar la competitivitat de Catalunya.

Des del CAdIC, continuem compromesos amb la reflexió i el debat sobre les infraestructures que necessita el país, amb el rigor tècnic i la mirada de futur que aquest repte requereix.